zondag 4 maart 2012

Creatief met kurk!

Zo is het maar net,maar wat jammer dat er steeds meer kunstof kurken of draai doppen op de wijnflessen komen......Tijdens onze vakantie in Italie zag ik een oude grote wijnfles gevuld met kurken bij n restaurantje staan en vond dat zo leuk!
'
Dat wilde ik ook wel!....tot op mijn verjaardag mijn vriendin aankwam met zo'n fles met enkele kurken er in.Tja en dan heb ik natuurlijk niet het geduld om zoveel kurken bij elkaar te sparen en ze zelf bij elkaar drinken leek me ook geen succes voor mijn lever,ha,ha....Dus na een oproepje in 'n gratis rubriek in de plaatselijke krant werd ik overstelpt met kurken!Maar mijn fles was gevuld en met een vogelhuisje van de Action van 2,79,mijn lijmpistool en een afbeelding die ik vond op Google onder search bij kurken/cork heb ik ook nog dit schattige huisje erbij gemaakt!Het barok stoeltje is van het ijzer wat om een champagnekurk zit gemaakt...nu hoop ik nog ooit een klein wijnflesje die ze ook voor in poppenhuizen te maken verkopen eens ooit ergens op de kop te kunnen tikken voor op het 'wijnvat'te plakken en dan is die voor mijn doen pas ECHT af!
 


Het dakleer van het huisje had ik er af gehaald,vervolgens alle kurken met een figuurzaagje door de midden zagen en daarna met lijmpistool op het huisje geplakt,voor de uitstekende bodem aan de voorzijde heb ik het hout van een sigarenkistje gebruikt,het wijnvat is van een champagne kurk.


2 opmerkingen:

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!