vrijdag 3 augustus 2012

Romige pasta met braadworst & Platte bananentaartjes

Na 2 dagen la,la,la eten(='n dagje winkelen in Breda met dochterlief en de andere dag was ik met het avondeten werken...)
Had ik zin eens lekker die keuken in te duiken en een nieuwe pasta te proberen!
Na 2 visboeren verder en zonder vongole's weer huiswaarts om zoonlief te vertellen dat
zijn geliefde spaghetti vongole niet door ging,kwam ik op deze pasta uit.

Waar de AH recepten op internet al niet goed voor zijn!
Nadat mijn printertje hem uitspuugde in formaat
'koeienletters'was ik zeer in mijn sas!!!
Heerlijk....AH let niet alleen op de kleintjes,maar  ook op de kleine lettertjes
zodat voor het uitproberen van dit recept die leesbril in de la mocht blijven.

Pasta-tje was goedgekeurd en mocht blijven van de pasta-pipo's!Al vond er 1 de geitenkaas wat minder erover,maar die vervangt ze dan de volgende keer maar voor Parmezaan!

Vervolgens even uitbuiken om er nog een heerlijk toetje achteraan te proppen.

Erg lekker,alleen niet zo slim als je een foto maakt terwijl je geheugenkaartje in de pc zit,maar goed...even het saaie plaatje uit het boekje gescand en er zelf maar wat gezelligs van gemaakt,want ja...die heerlijke dot slagroom zat er nu ook niet bovenop,maar was minstens zo lekker!

Tegen dat wij vieren waren 'uitgebuikt' stond zuslief met haar man aan de deur dus die konden
dat ene plekje in hun buik ook mooi aanvullen met dit warme bananentaartje want niet alleen als toetje maar ook voor bij de koffie/thee doet hij het goed.....Tja en deze valt niet te linken dus tik ik hem hier even neer voor de liefhebbers.

PLATTE BANANENTAARTJES

*plakje bladerdeeg per persoon
*1 banaan ongeveer per persoon
*rietsuiker
*poedersuiker
*stijf geslagen slagroom en/of roomijs
* geklutst ei

Verwarm de oven voor op 200 graden.

Leg de plakjes bladerdeeg op een bakplaat bekleed met bakpapier.
Smeer ze vervolgens in met het geklutste ei

Schil de bananen in plakjes en verdeel over de plakjes bladerdeeg.
Strooi er wat rietsuiker overheen.

Zet ongeveer 30 minuten in de oven of totdat de taartjes goudgeel en krokant zijn.

Serveer ze warm en bestuif met poedersuiker en dien op met een dot slagroom en/of eventueel een bolletje roomijs

-------------------------------

Simpel en lekker!



3 opmerkingen:

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!