maandag 1 oktober 2012

Mijn laatste P.I.F nr.5 is klaar...

Jawel...eindelijk is hij dan klaar mijn allerlaatste P.I.F en ik heb er gelijk voor mezelf voor aan de pas grijs geschilderde kast ook eentje gemaakt!Want daar moest nog iets aan de sleutel worden gehangen...

De rechter hanger is voor Caren haakt,ik hoop dat ze hem leuk vindt!Deze 13 jarige creatieve meid kan er wat van!!!Neem gerust eens een kijkje op haar blog....
De houten hartjes heb ik gestempeld en het vogeltje eronder gehaakt.

Je kan de pakketjes met houten hartje erin voor slechts 0,99 bij de Action krijgen om er zelf een zeepketting van te maken(dus ook nog eens incl. het ruwe touw,kralen,lint en zeepblokjes!!)Maar aangezien ik de zeepblokjes niet lekker vond ruiken heb ik die eruit gelaten en ook niet alle kralen en lint,touw gebruikt,werd me wat 'over the top',dus met het stempelen en het gehaakte vogeltje(patroontje vind je onder mijn gehaakte bruidsvogeltjes,dit is er n.l 1 van) heb ik er mijn eigen creatie aan gegeven,iets wat ik graag doe!

Ook had ik vorige week maandag dit setje onderzetters op de post gedaan voor de actie voor Linda(Minimoek) die op touw is gezet door Moos en haar Moosies Een leuk initiatief van haar en ik ben benieuwd hoe vol haar mand gevuld zal zijn met leuke dingen!
------------------------------------------------------------------------------------------
BODY

 Magical ring
 6 sc in  ring
2 sc in each sc (12st)
 [1 sc, inc] (18st)
 1 sc in each (18st)
 1 sc in each (18st)
1 sc in each (18st)
1 sc, inc, 1 sc, inc, 1 sc, inc, 1 sc in each of the next 12 st (21 st)
 2 sc, inc, 2 sc, inc, 2 sc, inc, 1 sc in each of the next 12 st (24 st)
3 sc, inc, 3 sc, inc, 3 sc, inc, 1 sc in each of the next 12 st (27 st)
4 sc, inc, 4 sc, inc, 4 sc, inc 1 sc in each of the next 12 st (30 st)
 I sc in each (30 st)
 I sc in each (30 st)
 I sc in each (30 st)
 I sc in each (30 st)
 4 sc, dec, 4 sc, dec, 4 sc, dec, I sc in each of the next 12 st (27 st)
3 sc, dec, 3 sc, dec, 3 sc, dec, I sc in each of the next 12 st (24 st)
 2 sc, dec, 2 sc, dec, 2 sc, dec, I sc in each of the next 12 st (21 st)
 1 sc, dec, 1 sc, dec, 1 sc, dec, 1 sc in each of the next 12 st (18 st)
 Dec, dec, dec , I sc in each of the next 12 st (15 st)

 Insert or sew on eyes Stuff body
Dec, dec, dec, I sc in each of the next 9 st (12 st)
 Dec, dec, dec, I sc in each of the next 6 st (9 st)
1 sc in each (9 st)
1 sc in each (9 st) 2 sc in each (18 st)
 Tail - [3 HDC in 1 sc, ss, skip 1 st]

I used a textile marker for the eyes this time and cut out 2 hearts of felt for the wings


Voor diegene die mij mailen of dit patroon ook in het Nederlands bestaat...NEE...HELAAS!Maar ik zou zeggen ga eens aan de slag met onderstaande haakvertaling!Dan lukt het vast wel want dit vogeltje was mijn 1ste engelse haakpatroontje!Het is ook zeker de moeite waard dit te gaan proberen daar er meer engelse als nederlandse haakpatronen bestaan:-)

Onderstaande afbeelding heb ik van By Miekk Blogt en bij haar vind je ook 'haaklessen'hoe je bepaalde steken moet haken.


By the way ALLE patronen die ik eventueel op mijn blog in het engels erbij  vermeldt heb ik NIET in het Nederlands....:-)

Hier vind je een vertaling van dit patroontje gedaan door de blogster van "Geniet van ieder moment",voor diegene die moeite hebben met engelse patronen!;-)

28 opmerkingen:

  1. nou meis ook JIJ kan er wat van!!! verschrikkelijk mooi, en dank je wel voor de action tip, ik kom er nog wel eens maar had ze nog niet gezien.

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het heel erg mooi, wat een schattig vogeltje met die roze wangetjes, so cute. Maar lieve Angeline wat is een PIF????

    Groetjes,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pay it Forward,wat dit is lees je hier in dit blogbericht van mij;
      http://mijneigenplekkie.blogspot.nl/2012/05/pay-it-forwarddoe-jij-mee.html

      Daar had ik dus aan mee gedaan,bij sommige,maar dan moet je zelf ook een P.I.F plaatsen en weer voor 5 mensen die zich als eerste aanmelden iets maken...;-)

      Verwijderen
    2. Oke ik heb bij je berichtje gekeken en het komt me wel bekend voor,,, heb het wel eens ergens gelezen. Leuk hoor!!! Spannend ook wel. Ik doe mee met de reuze swap van Biene Bien. Ook zo iets leuks.

      Groetjes, dinah

      Verwijderen
    3. Ja swappen lijkt me ook wel leuk,als ik een keer meer tijd heb wil ik dat ook eens proberen;-)

      groetjessss:-)

      Verwijderen
  3. Dankjewel, ik heb hem vandaag gekregen!Hij is echt leuk!;-)
    Liefs, Caren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat onwijs leuk meis!!!! Ik moet dus ECHT binnenkort effies naar de Action hihihihi

    De mand voor Linda groeit en groeit!
    Is overweldigend om te zien dat als blogland in actie komt er zo iets moois met elkaar kan worden gedaan!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig vogeltje! Dit patroon ga ik snel eens uitproberen, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Angeline.
    Kan ik het patroon van het vogeltje ook in nederlandse beschrijving aanklikken,bedankt groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schattig vogeltje!
    Is het patroon ook in het Nederlands beschikbaar?

    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas..dit is een engels patroon,als je me je email doorgeeft kan ik je een engels nederlandse haakvertaling mailen en dan lukt het ook,dit vogeltje was daarmee n.l mijn eerste engelse patroontje waar ik aan begon...

      Verwijderen
  8. Hoi Angeline, ik was al aan het zoeken geweest waar ik het vogeltje nog meer geien had maar gevonden. Bedankt! Ik heb je erbij gelinkt in mijn bericht, wel zo eerlijk :) Bedankt voor de inspiratie.

    Liefs, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhh dat maakt niet uit hoor;-)!Het patroon van het vogeltje is ook niet door mij bedacht,het is er 1 van de 2 bruidsvogeltjes die ik in Juni gehaakt heb,maar het idee van de Action zeep ketting weer wel,maar ik vind het gewoon zo leuk om te zien hoe dit zo goed aanslaat bij iedereen!Ik liep laatst door een tuincentrum waar al van allerlei kerstversiering lag,van die gehaakte hartjes,hol van binnen en dan hard gemaakt,kleine houten vogelhuisjes voor in de boom,zinken hartjes,etc.etc.ben maar gauw naar huis gegaan want ik werd helemaal gek....ik zag n.l overal zo'n gehaakt vogeltje onderaan,ha,ha...je kan er gewoon heerlijk mee combineren en zo voor weinig iets heel leuks/aparts maken;-)

      groetjes
      Angeline

      Verwijderen
  9. Hoi Angeline, nu eindelijk bij de Action in ons dorp ook de zeepketting pakketjes gevonden! Die kon ik natuurlijk niet laten liggen, dus heb weer je vogeltje gehaakt, heb er een verslaving bij hoor;-) Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk Leuk!

    Heb het meteen in het nl opgeschreven!
    Vanavond maar eens een poging tot haken wagen.

    groetjes
    Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaat goed komen!Stelt weinig voor hoor:-)

      groetjes
      Angeline

      Verwijderen
  11. thanks for sharing, all the best muriel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie dingen ook wil ik je bedanken voor je action tip, ik zag hem net ook bij iemand anders, daar klikte ik op jouw link, zo kwam ik alweer op een geweldige inspirerende blog, ik word helemaal blij van al die creatieve mensen, ik ga je volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Angelina,

    Doe een heleboel inspiratie op op jouw site :-) Vind dit vogeltje erg leuk, zou je mij misschien de engelse-nederlandse vertaling kunnen sturen, als je die hebt natuurlijk. Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Angelina,

    Doe een heleboel inspiratie op op jouw site :-) Vind dit vogeltje erg leuk, zou je mij misschien de engelse-nederlandse vertaling kunnen sturen, als je die hebt natuurlijk. Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Betse Patrice,als je bovenstaand blogbericht IETS beter leest zie je daarin al het engelstalige staan en een stukje verder kun je klikken op een link om bij een nederlandstalig patroon van het vogeltje te komen....

      Verwijderen
  15. Hoi Angeline,

    Het is al een heel oud berichtje inmiddels. En de laatste reactie is al weer een tijdje geleden. Maar ik wilde je toch nog laten weten dat ik ook gebruik heb gemaakt van je patroontje. Tenminste van de Nederlandse vertaling van Vera. Maar omdat de credits jou toebehoren wilde ik je toch ook bedanken. Dank je wel dat je het patroontje wilde delen. Het zijn bij mij 3 hele mooie vogeltjes geworden. http://steekjebijbeetje.blogspot.nl/2015/09/een-thuis-voor-vogeltjes.html

    Groetjes, Clarisse.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!