maandag 1 oktober 2012

Quick Mexicaans


Een echt gerecht voor de 'jeugd van tegenwoordig',ha,ha...althans die van mij vonden het heerlijk en wij zelf ook wel.Kreeg het laatst van een vriendin vanuit ons freubelclubje...
Het is erg makkelijk en snel te maken en dat is op een zondag zoals gisteren wel eens gemakkelijk....

Taco schotel uit de oven.

Bereidingstijd ca. 15 a 20 minuten

Ingredienten;

pond gehakt-verse knoflook(1 tenen)-peper-zout--ketjap-beker creme fraiche(de wat grotere niet de kleinste),zak gesneden ijsbergsla-zak Dorito's(met of zonder kaassmaak),zakje geraspte kaas.

Bereiding;

Gehakt rul bakken met de kruiden(peper,zout,scheutje ketjap,1 teen geperste knoflook)
Ondertussen in een ingevette ovenschaal onderin de zak Dorito's storten.
Daaroverheen het gehakt aanbrengen.
Vervolgens de zak salade eroverheen en afdekken met een laag creme fraiche(waar je 2 geperste tenen knoflook onderdoor hebt gedaan).
Tot slot afdekken met een zakje geraspte kaas.
Heel even onder de grill totdat de kaas gesmolten is(niet te lang anders wordt de sla warm)

TIP;zet de creme fraiche s'middags of in elk geval al ruimschoots vantevoten uit de koelkast,anders is die nog koud in het gerecht als je hem uit de oven haalt en dat is minder.....

Heel apart vond ik toen ik het ging maken,maar wel erg lekker!En machtig dus houdt daar ook rekening mee.
Ik kon dus mijn bordje niet helemaal op en niet omdat het niet lekker was hoor!!;-)

7 opmerkingen:

  1. Mmmm, die ga ik zeker eens proberen voor die pubers van me.
    Grtz,
    Chris,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jummie .... die gaan we ook eens op tafel zetten!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooo...getver wat lekker!! Zowel die gebakjes als de Mexicaanse ovenschotel...die is zeker geknipt voor mijn kinders, dus ga ik zeker proberen!! Bedankt voor het delen! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat lekkerrrr, ga het morgen maken, dan zwemt mijn dochter tot half 6, altijd een lastige tijd en toch wil ik wat gezonds op tafel zetten, maar het moet ook vlot klaar zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zit ff te lezen en ik denk ineens krijg nou wat dat eet ik altijd als voorgerecht bij de Mexicaan haha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha,ha,ha...dat is lachwekkend!Kun je nu voor eigen Mexicaan spelen!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat lijkt me erg lekker. Ik heb het recept gepind.

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!