maandag 12 november 2012

Zo leidt het een tot het ander....little rudolfje


Op mijn blogger dashboard werd afgelopen woensdag op Net's blog om hulp gevraagd voor de vertaling van het Deense patroontje van dit rendierhoofdje wat op Pinterest stond...en ik had een Zweedse vertaling ooit eens opgeslagen en aangezien dit volgens mij nogal wat taal betreft veel van elkaar weg heeft eens mee gekeken voor haar...

Ja en zo kwam van 'teen taander'zou Trui van van Miss Creatuurtje zeggen(niet alleen mijn Brabants dus...)
Ik ging aan het vertalen in zoverre dit lukte en Net ook...en jawel het is ons samen gelukt!Dus dacht ik van laat ik die vertaling dan maar eens uitproberen in de praktijk...met bovenstaand als resultaat,een aardigheidje voor met kerst neer te hangen voor mijn lieve vriendin die ons had uitgenodigd te komen eten zondagavond.
Mijn creatie viel in' goede smaak',zoals voor ons haar heerlijke Griekse eten wat ze had gemaakt!!:-)

Voor wie het rendierhoofdje ook leuk vinden hier de vertaling;

Hoofd;

*Magische ring met daarin 6 vaste
*2 vaste in elke vaste(12)
*1 vaste,2 vaste in de volgende vaste(18)
*2 vaste,2 vaste in de volgende vaste(24)
*3 vaste,2 vaste in de volgende vaste (30)
*3 toeren een vaste in elke vaste(30)
*3 vaste,2 vaste samen haken(24)
*2 vaste,2 vaste samen haken(18)
*1 vaste,2 vaste samen haken(12)
*vaste in elke vaste(12)

Afhechten

Snuit;

*Magische ring met daarin 6 vasten(6)
*2 vaste in elke vaste(12)
*1 vaste,2 vaste in de volgende vaste(18)
*vaste in elke vaste(18)
*2 vaste,2 vaste in de volgende vaste(24)
*3 toeren een vaste in elke vaste(24)

Afhechten

Oor x2;

*ketting met 6 losse haken,4 keer op en neer 5 vaste waarvan op de hoek in de vaste telkens 3 vaste in 1 vaste en je eindigt met 5 vaste

De kant van het oor wat gevouwen aanzetten

Gewei x2;

*Ketting van 12 losse,1 half stokje in de 3de losse vanaf de haaknaald en dan vervolgens nog 8 halve stokje,hak in de laatste losse;3 halve stokjes/1 stokje/2 dubbele stokjes/3 losse en een halve vaste
Ga verder met 2 halve vasten,2 losse,2 stokjes in de volgende 2,6 halve vasten

Hoofd en snuit vullen en aan elkaar naaien,oren en gewei er aan vast zetten en de oogjes en snuit erop maken.

Hoop dat het oren en het gewei wat duidelijk is,anders moet je het zelf even uitproberen aan de hand van de afbeelding en door het te proberen,zo is het mij(ons)ook gelukt!


P.s; Ter versteviging van het gewei heb ik aan de achterzijde hiervan met textiellijm nog witte vilt gelijmt

65 opmerkingen:

  1. Super meis die vertaling!
    Dank je wel!!!!!!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe leuk is die dan.....
    Dank je wel voor de moeite van het vertalen en dank je wel voor het delen.
    Liefs
    Toedeloez

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jeetje wat knap van je dat je dit hebt vertaald, en wat is ie mooi geworden zeg. helemaal afgewerkt in die mooie ster, i love it, thnxxxx meis, dit wordt weer een hit
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een moppie....weer iets te doen hihihi.

    Liefs van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die is echt heel leuk geworden en wat knap van je dat je het vertaalt hebt.

    Groetjes Berber

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zit alleen een klein foutje in je vertaling meis. De 3e (ik nr het als de derde toer) toer moet zijn 1 vaste, 2 vaste in de volgende, dan kom je op 18 vaste en DAN die toer met 2 vasten, 2 vasten in de volgende :) Macht kein flus aus maar dacht het ff te melden. (anders klopt het aantal nie, je komt zo als jij het hebt neergepend in die toer never nooit nie op 24 vasten :) )

    Liefs......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. GOED OPGEMERKT,maar de 'derde'blijft gewoon hetzelfde,alleen was ik 1 toer vergeten op te schrijven,dat heb ik inmiddels aangepast!Was al laat,dus daar zal het wel aangelegen hebbem!;-)

      Verwijderen
  7. Jeetje, knap hoor dit vertalen. En wat is tie leuk geworden! Werr wst voor op mn lijstje...

    Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ow, wat heb je dit weer leuk bedacht zo in die ster!
    Dank je wel voor het patroon, knap werk die vertaling!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is leuk geworden hoor, denk dat ik misschien ook eerst maar een kleintje moet maken. ben nog niet veel verder met m'n zpagetti, hoop deze week iets meer tijd te hebben.
    Overigens heb je me meteen weer aan een idee geholpen zou het gewei kunnen verstevigen met een kartonnetje en vilt.

    Groetjes, uit Brabant ;)
    Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk, dank je wel om dit te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dat heb je weer leuk gedaan,met de ster eromheen en eronder,toppie,en bedankt voor het delen van het patroon,;-D

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helemaal geweldig!!! Ik denk dat ik m ga haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig zeg en hij is PRACHTIG bedankt voor de beschrijving, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. WAW ! Ik heb ook een rendierhoofdje gehaakt afgelopen weekend.... Maar dan deze:http://emmacrossland.com/category/reviews/

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat MOOOOI !! Bedankt voor het delen van dit leuke patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi!!!! Dank je wel voor het patroon!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke Rudolf en het patroontje erbij heel tof van je.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Angeline, ik kom hier via Willewopsie en zie meteen al weer een ander leuk patroontje. Hartstikke leuk en erg bedankt daarvoor! Alleen jammer dat ik dit niet kon pinnen (geen html pagina?). Ik ga nog even lekker verder neuzen.
    Fijne week! Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. http://creaties-jenneke.blogspot.nl/2012/11/rudolphs-sister.html

    hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hééééél erg mooi!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hij is leuuuuuk!! Bedankt voor het delen van het patroontje!! Ik had bij Jenneke de vrouwelijke versie al bewonderd:-)! Grtzz..maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. En die slagen we ook weer op ons hard schijfje :-) Dank je wel vertaalwonder (en voor de reclame :-)), ik ga daar nog teen en tander mee doen denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ach, een klein broertje! Wat schattig en wat een prachtig kado voor je vriendin! Dank voor het delen van het patroon. Groetjes, Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ooooooooooooohhhhhhhhh, zo lief koppie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hij is superleuk, bedankt voor de vertaling!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh dit patroon moet ik onthouden! Wat leuk en super dat jullie het vertaald hebben! TnX

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ik heb hem ook gemaakt, echt heel simpel en leuk! bedankt
    hier kun je hem bekijken: http://marijeswonderland.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat onzettend leuk dit patroontje! Ik woon sinds 1,5 jaar in Zweden en we hebben hier net in het dorp een knutselclub opgericht met de vrouwen. Ben ik erg brutaal als ik je om het Zweedse patroontje vraag? Zouden we hartstikke blij mee zijn. Mijn emaille is henricamaria@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik heb 'm gemaakt hoor. Hij is geweldig.
    Ik vroeg me alleen af waarom de snuit niet gelijk aan het hoofd haken?
    Heb ik dus wel gedaan door vanaf de 12v, 2v in elke vaste te haken en dan het patroon achterste voren te haken.
    Ziet er precies uit als die van jou en scheelt weer gepriegel ;-)
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Your reindeer is wonderful Angeline...is there any chance of getting this pattern written in English please??? groetjes from Barb in Australia.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Thanks I tried but my understanding of the terms used was not good enough. I will admire yours for now..thanks

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Bedankt ! Ik vind 'm super. Heb 'm ook in het klein gehaakt, 2 cm. Voor mijn miniaturenhobby.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo,

    Kan iemand mij vertellen wat de "magische ring" is. Misschien een stomme vraag voor jullie, maar ik als beginnende haker zou het graag willen weten.

    Groetjes, Alona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel handig voor alle beginsels hier zie je precies hoe je die maakt,heel simpel(alleen moet je het dan maar net even weten inderdaad!;-)....)

      http://www.youtube.com/watch?v=j7jpgf54YcU

      groetjes
      Angeline

      Verwijderen
  35. Hallo Angeline,

    Bedankt voor het duidelijke filmpje! Super hier heb ik wat aan :)

    Gr. Alona

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dank je wel voor de duidelijke beschrijving, als mijn handen vanavond nog willen ga ik hem makTinekeen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ontzettend leuk ! ik heb het patroon meehgenomen en als je het goed vindt plaats ik hem op mijn haakclub met de url van je blog erbij...

    greetz mamouna
    http://haken.clubs.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Bedankt voor het patroontje. Ik heb hem net af, moet nog een foto maken. Zal deze volgende week op mijn blog posten.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. I love this, but my computer translator did a terrible job. I don't understand the terminology it translated to. Too bad.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. This pattern is so cute! It is on my must do list :)


    Hanni

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Reacties
    1. Voila: het resultaat! http://zjizjipke.blogspot.com/2012/12/merry-christmas-from-rudolph.html

      Verwijderen
  42. Dank je wel voor het leuke patroontje. Rudolf is hier ook aangekomen http://creatieve-vlinder.blogspot.nl/2012/12/rudolf.html

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hier liggen alle onderdelen van Rudolf ook zo goed als klaar maar ik kom niet uit de beschrijving van de oren.

    Moet je telkens alleen in die ene hoek 3 vasten haken?
    Dus dan worden de andere vasten in de volgende toeren telkens aan beide zijden 1 meer dan 5?
    Of worden het bij de eerste toer 3 vasten op de hoek en in de volgende toer 3x3 vasten op de hoek etc? Dan blijven de 5 vasten gelijk?
    Ik weet niet goed hoe ik het moet lezen en bij m'n proeflapje komt ik er ook niet uit.

    Graag een reactie.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Vielen Dank für die Anleitung die ich durch Zufall gefunden habe. Rudolf ist nun auch bei uns präsent :-)
    http://annaskreativblog.blogspot.co.at/
    Grüße AnnA

    BeantwoordenVerwijderen
  45. via pinterest bij dit patroontje gekomen, wat ontzettend leuk dat je het vertaald hebt! Ik heb wel een vraagje ik haak nog niet zo heel lang en meestal sjaals of tassen maar aan beestjes had ik me nog niet gewaagd. Het hoofdje en de snuit en oren zijn gelukt, ik ben nu met het gewei bezig maar ik krijg twee keer hetzelfde gewei en volgens mij moet de ene naar links wijzen en de andere naar recht?? waarschijnlijk iets heel simpels maar ik heb nu een gewei met goede kant naar voren het linkergewei en bij het rechtergewei zit de "slechte" kant van mijn haakwerk naar voren Wat doe ik verkeerd??

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik ben ook aan het rendiertje begonnen maar heb een probleem met het gewei, ben al meerdere keren overnieuw begonnen maar kom er niet uit. Heeft iemand een iets begrijpelijkere uitleg voor mij?

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Dank voor je idee. Ik heb er inmiddels al 12 gemaakt. Ik vind het zo'n leuk idee.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zooooo dan heb je goed je best gedaan,ha,ha.....!Ja hij is ook erg leuk.

      lieve groetjes en een heel fijn weekend!
      Angeline

      Verwijderen
  48. Vanavond heb ik het rendiertje ook gemaakt. Hij wordt de piek op mijn terras kerstboom met gebreide ballen!
    In het gewei heb ik bloembinders ijzerdraad gestoken zodat het mooi rechtop blijft staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Zo een leuk patroon! Dankjewel!!
    Helaas lukt het gewei me niet :( ik doe iets mis tijdens de laatste zin(stap) ik vind de fout maar niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. wat een leukerd. Ik zie dat al een aantal dames 'm gemaakt hebben. Ik ga de resultaten ook even bekijken. Bedankt voor de vertaling van het patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Dank voor het leuke patroontje ik kwam niet helemaal uit met de omschrijving van het gewei maar het resultaat is toch erg leuk je kunt het zien op mijn blog: https://laan50.blogspot.nl/2017/12/kersthangers-adventscalender.html

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wat een super leuk patroon. Vandaag de 1e gehaakt en er gaan er zeker nog meer volgen. Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!