vrijdag 25 januari 2013

"Twee tieten in een enveloppe" Wim Daniels



Gisteravond begonnen en geeindigd in dit boek,...'mooi'maar ook best heavy aangezien ik al een neusverkoudheid te pakken had werd het snotteren alleen maar erger aan het einde van dit boek!
Een hele stapel tisseus lag er op de grond naast de bank.....


Het boek gaat over...
De moeder van de elfjarige Wietske heeft borstkanker en Wietske weet dat haar moeder niet lang meer zal leven. Daarom wil ze geen lid meer zijn van de moppenclub bij haar op school. 
Lachen terwijl je moeder doodgaat, dat kan toch niet? En er zijn meer moeilijke vragen waarmee Wietske worstelt.Terwijl haar moeder steeds zieker wordt, gaat het dagelijks leven gewoon verder. De klas verdeelt zich in twee kampen als er een tweede moppenclub wordt opgericht.Thuis maakt Wietske ruzie met haar broer, die boos is op de hele wereld. En er moeten sinterklaassurprises worden gemaakt.Tussendoor wordt Wietske ook nog eens verliefd. Allemaal heel normale gebeurtenissen, maar als je moeder ernstig ziek is, krijgen ze een heel andere betekenis. 

Een aangrijpend verhaal over een meisje dat moet leren omgaan met de ziekte en naderende dood van haar moeder.


Het blijft een verschrikkelijk iets...en we hebben er tegenwoordig allemaal wel eens mee te maken gehad in je naaste omgeving.Als ze daar toch eens iets op mochten vinden!

9 opmerkingen:

  1. Oef idd heavy......ga ook op zoek want het lijkt me zeer de moeite waard XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. moeilijk...
    maar toch zou ik blijven lachen...
    Zonder humor in het leven, kan je toch niet meer functioneren?
    lijkt me zeker een goed boek, toch eens op zoek gaan ernaar

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohh maar het boek heeft ook wel grappige stukjes hoor!Ik ben alleen nogal een senti-menti en zit nogal gauw met een tisseu in mijn handen zodra het wat emotioneler word;-)

      Verwijderen
    2. Hetzelfde hier :)
      Tranen komen soms sneller dan ik het zelf zou willen.
      En boeken kunnen dat ook heel goed op gang brengen ;)

      Grtjs

      Verwijderen
  3. Ja, als ze daar toch eens iets op konden vinden... je zegt het helemaal goed...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt me een mooi boek.
    De moeder van een 15-jarige vriendin is net aan kanker overleden. Veel te jong....
    Ik hoop dat ze er snel wat opvinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien wel een boek dat ik aan mijn meisjes, 15 en 17 kan laten lezen. Want zij denken echt, dat ze niet meer mogen lachen, nu ik heel ernstig ziek ben. En ik hoor hun lach nog zo graag. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een berichtje waar ik even heel stil van werd Bernadette....ik wens je heel veel sterkte toe.

      lieve groetjes
      Angeline

      Verwijderen
  6. Heftig boek! En wat Bernadette hier aan geeft..kippenvel. Ik hoop dat ze haar meiden dit boek kan laten lezen.
    Groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!