vrijdag 2 augustus 2013

Go with the flow....met Lars Kepler?!?!




Zo ik geloof dat we vandaag de warmste dag sinds vele jaren achter de rug hebben....een dag waarbij je (mits je aan het water lag)je maar niet al te veel moest inspannen als alleen go with the flow...Heb heel vin zin om wat te haken,maar met van die zweethandjes zoals vandaag is dat toch niet mijn ding.


Wisten jullie overigens dat er in de nieuwste Flow enkele pagina's wordt besteedt aan het onderwerp "haken around the world"?!?!Met daarbij de mededeling dat er van Japan tot Ijsland en van Zweden tot Venezuela wereldwijd wordt gehaakt en dat de vele haaksters elkaar via Pinterest,Instagram en blogs inspireren?!?Ja voor de meeste onder ons oud nieuws, wij bloggende haaksters en andere creabea's wisten dat allang toch? ;-)
Maar toch nam ik deze Flow dan maar eens mee om dit te lezen,alleen vergat ik hem vandaag volledig doordat ik helemaal verzonken was al vastplakkend op de bank onder de plafondventilator met mijn readertje in het boek van Lars Kepler...



Nou als je van spanning houdt dan moet je deze lezen!Door een klant op mijn werk was ik er al eens op geattendeerd dat de boeken van Lars (althans dat dacht ik nog steeds)wel heeeel erg goed en spannend zouden zijn!
Ik kan het dan ook alleen maar beamen en ben inmiddels in het tweede boek begonnen...
de boeken vervolgen elkaar op,niet wat verhaal betreft want deze zijn apart,maar wel een beetje  over de personages(de rechercheur en enkele andere)die telkens in alle boeken voorkomen dus vandaar in de juiste volgorde dan maar..

Hypnose-Contract-Getuige-Slaap

1 Ding snap ik echter niet....we worden weer in de maling genomen...evenals met de boeken van Suzanne Vermeer die na zijn overlijden toch weinig vrouwelijks bleek te hebben en waarvan de naam weer gewoon verder blijft bestaand bij nieuwe boeken van iemand anders die onder zijn/haar (tja het is ook zo lekker verwarrend dan) pseudoniem dit voort zet.

Lars blijkt helemaal geen Larsje te zijn (zucht...ik stelde me al in gedachten een stoere vent voor die deze spannende verhalen zit te schrijven ergens in de middle of nowhere)

(kind like....;-)   )


Maar nee hoor,niks stoere vent!Het blijkt weer eens een pseudoniem naam te zijn voor het echtpaar dat samen deze boeken schrijft....
Tja ik zal het boek er niet minder mooi door vinden nu ik dat heb ontdekt,maar zijn ze soms bang dat als ze hun eigen naam vermelden de boeken niet verkopen of zo?...hebben ze dan zo'n 'watjes' naam of zo'n stomme naam wat niet bij ruige thrillers past of wat vraag ik me dan af....

Ach ik zal het wel nooit te weten komen denk ik zo :-)
Morgen de Flow dus niet vergeten te lezen en dan duik ik nu mijn WATERbedje in!


daar zou ik nu ZO wel in willen slapen zoals hierboven....manlief heeft toch nachtdienst dus zal ik voor 1x dan eens gek doen?!?


Het verhaal van het boek van nep-Larsje

Psychiater Erik heeft gezworen nooit meer iemand te hypnotiseren. Als de politie hem vraagt mee te helpen bij een moordonderzoek brengt Erik desondanks een van de zwaargewonde slachtoffers onder hypnose. De gevolgen zijn nauwelijks te overzien. Er volgt een complete nachtmerrie die ook zijn gezinsleden meesleurt. Steeds verder moet Erik in het verleden teruggaan om de werkelijke dader te ontmaskeren. Deze thriller is bloedstollend en absoluut een van de allerbeste van de laatste tijd. Steeds blijkt de werkelijkheid net iets anders te zijn. Bovendien wordt het leven van Erik bemoeilijkt door huwelijksproblemen en de ziekte van zijn zoon. De thriller is het eerste gezamenlijke werk van schrijversechtpaar Alexandra Coelho Ahndoril en Alexander Ahndoril. Verschillende verhaallijnen blijken uiteindelijk met elkaar te maken te hebben. Qua spanning is het te vergelijken met de inmiddels wereldberoemde en verfilmde Millenniumtrilogie van Stieg Larsson. Een fantastisch verhaal! 





5 opmerkingen:

  1. Heerlijk om in Flow te lezen over de haakmany wereldwijd. Kijk waar de lezers van je blog zich bevinden of kijk naar de stromen op Pinterest en je voelt je echt een wereldburger.

    Thanks voor de tip voor een spannend boek.

    Fijne wat koelere dag verder, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Lars die een nep Larsje blijkt te zijn hahahaa heerlijke omschrijving weer angeline...Ik begin nu net in de nieuwste van Khaled
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig is het vandaag weer wat koeler. Die flow heb ik ook liggen en heb alleen nog maar naar de plaatjes keken en het leuke alfabet wat achter in zit...
    Ik hou wel van spannend en gelukkig voor mij worden van veel boeken films of tv-series gemaakt...

    FIjn weekend, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de tip, ik heb net de nieuwste van Karin Slaugter uit, ook altijd weer erg spannend.
    Heb net even zitten kijken en ik heb de eerste 3 van Lars al op mijn computer staan. Ze snel dus op mijn reader zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad leuk om te zien welke bezoekers je blog lezen. Bij mij staat Nederland op 1, gevolgd door België en USA . Maar zelfs mensen uit de Oekraïne weten mijn blog te vinden, geinig toch! Wilde in 1 van mijn volgende blogs hier eens aandacht aan besteden, omdat ik de 10.000 viewers nader. Maar volgens mij ben ik gehypnotiseerd en gaat Flow nu met de eer strijken,....arme ik!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!