zondag 10 november 2013

Een echte vos in je nek...dat lijkt me wel wat!


De Engelse Mike Trowler uit Kent en zijn vos Cropper





                               A dog's life for pet fox

CROPPER the fox thinks a dogs life is just great.
He goes walkies with owner Mike Towler, scoffs grub from a dog bowl — and snuggles up with the family cats.
Retired engineer, Mike, 74, said: He is like one of the family.
Cropper was rescued by the Fox Project in Tunbridge Wells, Kent, after being bitten by a dog and a suffering disease that wiped memories of life in the wild.
Mike said: Hed live less than a fortnight in the wild. It was a choice of putting him to sleep or taking him into care.




                                 



                         Zo aandoenlijk en wat heeft dit lieve beest geluk gehad met Mike!

Tja en dan zit ik  te denken met wat voor een vossen project ik eens een keer aan de gang zal gaan...
Deze leuke sjaal....


die Lise van Fruit with a Moustache laatst ook maakte.
Of wordt het die leuke tochtstrip uit de Mollie Makes Animals & Friends?!?


Want ja...moet je op je 46ste nog wel met een vossensjaal om je nek rond gaan lopen?!?!Is dat net niet TE,of zal ik het erop wagen?Ik kan tenslotte er alsnog altijd een tochtstrip van maken en haken gaat me toch net wat beter af dan breien!

Of wordt het dit leuke vossenbakje?!?


Mmmm...de laatste tijd teveel vossenpatroontjes gezien waarschijnlijk waardoor de keuze nog moeilijker wordt en dan zag ik ook nog eens deze beauty!



Tja en daar is geen patroon van verkrijgbaar want deze 'unieke'gehaakte schepsels





komen allen van deze dame uit Tel Aviv vandaan ofwel van
Hadar Kaplan ofwel Manafka Mina,zij maakt prachtige creaties!
Op haar Facebook pagina kijk je je ogen uit bij haar foto's...




en ze maakt daarnaast ook nog sieraden...



waarvan sommige zelfs ook gehaakt zijn!



Ik vind het geweldig leuk wat zij allemaal maakt/haakt....





24 opmerkingen:

  1. Idd, wat een mazzelbips, die vos. Denk dat heel veel mensen toch voor een andere optie gekozen zouden hebben.... Enne, ik vind alles leuk, ik zou gewoon alles maken! Hoef je alleen maar te bedenken waarmee je gaat beginnen. ;) En ja, geweldig, die creaties... Word er altijd zo hebberig van.... Fijne aaf! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelofelijk zeg dat verhaal van die vos. Ik heb wel eens jonge vosjes van heel nabij mogen zien en dat zag er heel lief uit, maar dat waren ze beslist niet! Dat vossenbakje is echt supergaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooi project wat zal die vos blij zijn mooi dat er nog zulke projecten en mensen zijn die deze dieren helpen leuk ook de ontwerpen uit israel lekker kleur
    rijk groetjes leon10 ps glow in eindhoven zag er ook erg leuk uit nooit geweest maar de fotos zijn prachtig maar ja eindhoven philips stad licht stad he erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja joh maak iedereen gek met al je ideeen hahaha.... mijn hoofd zit al zo vol.... maar wat kan ik hier van genieten zeg ♥ en wat is dat vosje goed terecht gekomen

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verhaal van die vos. Ik zie ze toch liever niet in het echt, maar je kunt ze dus op vele manieren namaken!
    erg veel leuke projecten laat je zien, moeilijk om een keuze te maken.

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schattig die vos! En natuurlijk kan je op 46e nog met een vossensjaal om je nek lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige vos, maar ik gun hem een mooi plekje in de natuur. Samen met soortgenoten.
    De laatste tijd zijn er veel gehaakte vossen op internet te vinden.
    Het vossenkopschilderij is prachtig. Gewoon beginnen met zo'n hoofd te maken.
    Groot voor aan de muur en klein als ketting.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie beesten, die vossen! Als mijn vriend over de Houtribdijk naar huis rijdt, komt hij bij Lelystad altijd 1, soms 2 vossen tegen. Vorige week heeft hij er zelfs een foto van kunnen maken, zo bijzonder!
    Die gehaakte dierenkoppen zijn ook bijzonder, je zal het maar kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een vos als huisdier, dat zou ik ook dolgraag willen.
    Wat een prachtige ogen heeft dat dier.
    Bedankt om deze link te sharen en ook om Manafka Mina aan te raden. Dat lijkt echt iets voor mij, ik neem zo dadelijk een kijkje.

    Verder om op je vraag te antwoorden:
    Top 3 van wat het mooist is:
    1) de vossenmand
    2) de tochtvos
    3) de vossensjaal

    De vossenmand zou perfect op je zolderkamer staan.

    Veel plezier met het verder vossenontwerpen uitzoeken
    (eigenlijk vind ik aan handwerken de voorbereidingsfase, nét voor je begint, nog leuker dan het handwerken zelf, want op dat ogenblik is nog alles mogelijk )

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. via Manafka Mina kom ik op iemand die haar ook bewondert en die toevallig ook een mooie vos presenteert, is dat ook geen kandidaat voor één van jouw projecten:
    http://lasillaturquesa.blogspot.be/2013/11/mi-super-cojin-zorro.html

    Toevallig heb ik ooit wat Spaans gestudeerd dus ik heb nog steeds een zwak voor de taal dus vind ik de naam van haar blog echt wel heel heel schattig:" la silla turquesa" betekent de" turquoise stoel" en "zorro" is Spaans voor vos

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 46 en een vossensjaal ik zeg: DOEN!!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jaaaaa zo een vossensjaal is leefdtijdloos hoor. Die is zooooo gaaf!!!!
    Alle voorstellen/voorbeelden/vossenideeën zijn gaaf!!!!!!

    Als huisdier .... wow .... al net zo lief als het eekhoorntje op Facebook x x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooohhhh... Eerst het bakje, lekker met dubbele draad en dan de sjaal! Mensen die daar commentaar op (zouden kunnen) hebben, hebben geen fantasie! X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een bijzonder verhaal zeg! wauw. Euh eigenlijk is alles leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja hoor die vossensjaal is "leeftijdloos"! Doen! En bovendien 46 is nog piepjong!
    Wat een schattig vossenverhaal... zo heerlijk zoals hij wakker wordt!
    En whaw die Manafka Mina... dankjewel om dit te delen!
    En whaw...gewoon een whaw blogpost!
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vosjes zijn leuheuk !
    En ik heb ook zo een sjaal op m'n verlanglijst staan, of ik het zou dragen (jaja ook 46 hier) weet ik niet maar het is gewoon leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ken het probleem wel het is allemaal heel mooi en knap gemaakt en ik wou dat ik het kon maar ja,, Het past niet in mijn huis of om mijn bijna 50 jarige nek. Maar mooi is het wel heeeeeellllll erg mooi zelfs.

    Lieve groet,dinah.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha,ha,ha...ja Dinah het is niet dat ik er niet mee rond durf te lopen met mijn 46 jaar,maar de aandacht die je er ??? mee zal trekken en dat vind ik dan weer minder(behaaglijk...ha,ha...ik hoef niet zo nodig in 'de belangstelling te staan') ;-)

      Verwijderen
  18. Ah so cute die vos!! Tja keuze genoeg in de vossenmaaksels...teveel keus want dat maakt het alleen maar weer moeilijker:-) Gaaf die koppen voor aan de muur...lekker kleurrijk! xx..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt heel aandoenlijk Mike en z'n Fox, en dan te bedenken dat ie ook nog met de katten slaapt.... en bij Hadar ga ik gauw eens kijken wat ziet dat er vrolijk en kleurrijk uit!
    groetjes,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hello!!!
    your creation is beautiful!!!
    can I have one pattern??

    Thanks
    Sara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ???on this page is nothing made by me...the patterns you see are also not for free..different patterns from different designers for sale on the internet or on etsy.com. ..so you can better take a look over there😉

      Verwijderen
    2. ???on this page is nothing made by me...the patterns you see are also not for free..different patterns from different designers for sale on the internet or on etsy.com. ..so you can better take a look over there😉

      Verwijderen

Bedankt voor het plaatsen van je reacties!Ik lees ze altijd met veel plezier!